Orthomoleculaire voeding & therapie

Een gezonde uitgebalanceerde voeding vormt de basis van een optimale gezondheid. Veel klachten kunnen ontstaan en versterkt worden door een onvolwaardig voedingspatroon. Gelukkig zijn we ons steeds vaker bewust van onze eigen verantwoordelijkheid hierin. Veel aandoeningen en ziektes kunnen voorkomen worden door voor die voeding te kiezen die bij u past.

Het kan zo zijn dat voeding alleen niet toereikend is bij bepaalde klachten. Door een verminderde conditie, negatieve milieu-invloeden of stress kan er toch een tekort aan bepaalde voedingsstoffen ontstaan. Vanuit de orthomoleculaire geneeskunde adviseer ik u gebruik te maken van vitaminen, mineralen en andere essentiële voedingssupplementen die een aanvulling geven op eventuele tekortkomingen. Op deze manier zal het lichaam weer optimaal functioneren en krijgt het weer het zelfgenezend vermogen om te kunnen herstellen.

Waarvoor en voor wie?

Iedereen heeft natuurlijk baat bij deze levenswijze. Ik geef u graag een individueel voedingsadvies dat aansluit bij de realisatie van de doelstelling.
In specifieke situaties is er zelfs een direct effect zichtbaar bij het toepassen van een bepaald supplement. Enkele voorbeelden:

• Het inzetten van visolie bij hart- en vaatziekten en bij gedrag- en leerproblemen;
  • De invloed van glucosamine in de reumatologie;
  • Het inzetten van specifieke probiotica bij eczeem, allergieën en diarree.

Maar deze therapie is ook aan te bevelen bij:

• Een spastische darm, de ziekte van Crohn, Colitis Ulcerosa, obstipatie;
  • Acne;
  • Hoofdpijn, migraine;
  • Overgangsklachten;
  • Verminderde weerstand en/of chronische vermoeidheid;
  • Burn out, depressie.
© 2019 - 2024 praktijk-ajna | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel